Madelene Lindskog Örn kliver in i rollen som affärsområdesansvarig och stärker vårt erbjudande med kompetensförstärkning inom ekonomi, lön och HR samt verksamhetsutveckling och automation.
Madelene har över 20 års erfarenhet av interim och rekrytering. Hon har arbetat med både stora och mindre organisationer, SSC enheter samt byråer och är van att träffsäkert matcha kund- och konsultbehov både vad gäller kompetens och personlighet. I rollen som affärsområdesansvarig stärker hon vårt erbjudande och kan stödja våra kunder med kompetensförstärkning inom ekonomi, lön och HR.
Med din erfarenhet, vad anser du vara viktigt i din roll?
– Att arbeta mycket proaktivt med att bygga upp en kandidatdatabas för att snabbt kunna erbjuda kunden en kvalitativ ersättare med rätt kompetens när behovet väl uppstår.
Men även att se möjligheterna brett i våra möten med kund och kandidat. Det kan ändras snabbt med både våra kandidaters livssituation och företagets behov, så det gäller att vara öppen, lyssna och vara lyhörd.
Vad tror du tidigare kunder skulle säga om ert samarbete?
– Jag har ofta fått höra från kunder att jag har en stor träffsäkerhet med kompetens i fokus som även personlighetsmässigt väl matchat kundens värderingar och kultur. Jag får fram mycket av det i ett personligt möte med såväl kund som potentiella kandidater. En öppenhet med en ömsesidig respekt har lett till långsiktiga relationer. Det gör också att jag kan utmana vid behov och presentera alternativ som kunden inte alltid tänkt på.
Du har länge arbetat med personalfrågor och har precis avslutat en HR-chefsutbildning. Vad bidrar den kunskapen till i just denna roll?
– Jag har med den kunskapen en större förståelse för de utmaningar en HR avdelning kan stå inför i olika situationer. Det är mycket att ta hänsyn till, särskilt när det kommer till olika intressen inom organisationen.
Din bakgrund innehåller två ganska olika karriärer. Den ena känner vi till, vad är den andra?
– Hotell och restaurang. Jag har drivit eget, arbetat utomlands samt varit hotellchef inom RadissonSas innan jag bytte bransch. Jag tror att det är därför jag så starkt har med mig servicen som en naturlig del och verkligen älskar mötet med människor och processen inom bemanning.
Vill du höra mer om hur vi kan stötta dig inom Interim och Rekrytering?
Ta gärna kontakt med Madelene via telefon eller mejl via madelene.lindskogorn@sharenode.se eller telefon +46 70 600 43 88.
Kostnadsfri guide
Vill du veta mer om RPA och digitala medarbetare? Ladda ner vår guide: Rekrytering av digitala medarbetare
”*” anger obligatoriska fält