För rekrytering till kund söker vi en Applications Specialist som är kvalitetsmedveten och noggrann samt har ett positivt synsätt. I rollen stöttar du bolag i olika typer av utvecklingsuppdrag. Uppdragen varierar mycket och skiljer sig åt i ansvar och behov av kompetens varför du behöver vara flexibel och har en grundkunskap inom lön och HR.


Application Specialist HR plus

Applications Specialist har många kontaktytor både internt och externt varpå man arbetar i en service- och supportroll och därmed är utåtriktad och kommunikativ. God och orädd problemlösning med ett långsiktigt och proaktivt tänk i arbetet krävs. Applications Specialisten är kvalitetsmedveten och noggrann samt har ett positivt synsätt. Man stöttar bolag i olika typer av utvecklingsuppdrag. Uppdragen varierar mycket och skiljer sig åt i ansvar och behov av kompetens. Applications Specialisten är flexibel och har en grundkunskap inom lön och HR. De administrativa processerna och mindre projekten drivs självständigt. Samtidigt ingår arbete som del av ett team med att driva större projekt framåt.

Arbetsuppgifter

  • Självständigt arbeta med löpande ärendehantering och systemförvaltning samt utveckling
  • Ansvar för systemets uppsättning samt löpande underhåll av detta
  • Tolka kollektivavtal för uppsättning och underhåll av detta
  • Tillhandahålla en tillgänglig support till Payroll
  • Säkerställa data flöde till ekonomi system
  • Tillsammans med integrationsspecialist utföra och testa ändringar i integrationerna mellan Workday – HR plus och Workday – Medvind.
  • Köra rapporter i Oracle SQL Developer
  • Upprätta vyer och rapporter i Oracle SQL Developer
  • Göra specifikationer gällande nya integrationer och ändringar av anpassningar/integrationer till leverantör/integrationsspecialist.
  • Upprätta rutinbeskrivningar för Applications
  • Ansvar för testning och genomförande vid versionsuppgraderingar
  • Ansvar för arbetet med årliga semesteromställningar
  • Ansvar för arbetet med årsskifte
  • Tillsammans med övriga applikationsspecialister stötta och hjälpa Payroll att effektivisera arbetet
  • Sätta upp nya bolag och/eller ändra systeminställningar för befintliga eller fusionerade/avslutade bolag
  • Arbeta i projekt kopplade till systemen.

Erfarenhet

  • Eftergymnasial utbildning inom lön eller annan erfarenhet som anses likvärdig
  • Gedigen erfarenhet av arbete på löneavdelning, där systemfrågor varit en viktig del
  • Erfarenhet av arbete på SSC är meriterande
  • God kännedom om svenska kollektivavtal
  • Grundläggande kunskap kring svensk arbetsrätt
  • Kännedom kring personaladministrativa processer
  • Tidigare erfarenhet från HR-plus
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Låter detta intressant?

Skicka in din ansökan så snart som möjligt till rekrytering@sharenode.seUrval och intervjuer sker löpande. 

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Madelene Lindskog Örn 

Mer om ShareNode

ShareNode är ett modernt konsultföretag med fokus på affärsstödsfunktioner främst inom ekonomi, lön och HR. Vi erbjuder tjänster inom fyra områden; nätverk, konsulttjänster, interim och rekrytering. Vi vill se välmående företag där människor, teknik och förändring går hand i hand. Vi finns till för att underlätta för företag och dess medarbetare i vardagen och hjälpa dem in i framtiden.

Vi gör allt med stort engagemang, professionalism och med integritet. Vi brinner för att se våra kunder, konsulter och kandidater lyckas! Vårt sätt att arbeta tillsammans och med våra kunder, kandidater, konsulter och kollegor grundar sig på våra kärnvärden, Share – Dare – Care. För oss är det självklart att stötta och hjälpa varandra till framgång. Vi vågar sticka ut hakan och utmana varandra för att uppnå framtidssäkrade lösningar i en ständigt föränderlig värld. Vi strävar tillsammans med våra kunder att uppnå framgång och goda resultat och samtidigt skapa välmående organisationer

ANSÖK